Samen groeien, samen leren!

Samen groeien naar een mooier mens;
samen leren voor een mooie toekomst!

Kinderen, ouders en leerkrachten leren en werken samen op onze school. We doen dit met behulp van coöperatieve leerstrategieën, co-teaching en ouderbetrokkenheid. Wij dit doet met een open en gastvrije houding.

Kernwoorden
veilig
Veilig

Samen

Vertrouwen

Sociaal

Scherpzinnig
Coop
Onze visie

Op Radarschool Helchersee leren wij vanuit vertrouwen en veiligheid. We gaan uit van groei en ontwikkeling. Wij maken het verschil doordat we samenwerking zoeken en vinden, we nieuwsgierig zijn naar nieuwe inzichten en met een positief-kritische blik keuzes durven maken in een steeds veranderende samenleving. Hierdoor halen wij het beste uit de kinderen en uit onszelf.

Coop
Onze visie

Onze missie
Body

Ons onderwijs biedt meer dan het aanleren van kennis en vaardigheden. We laten kinderen opgroeien in een veilige en vertrouwde omgeving. We leren hen samenspelen, samenwerken en samenleven. Hier kunnen zij sociale vaardigheden oefenen en ontwikkelen. We staan stil bij en verwonderen ons over de wereld waarin wij leven, vanuit een Christelijk perspectief.

Onze identiteit
Body

Wij willen een open, christelijke school zijn. We oefenen op school in het samen leven. We vertellen de verhalen uit de Bijbel die ons helpen om na te denken hoe we mens willen en kunnen zijn. Daarbij gaat het om gastvrijheid, liefde, vertrouwen, hoop, respect voor de ander, delen, er zijn voor de ander.  We proberen deze woorden ook handen en voeten te geven in dat wat we doen. Zo hebben we een aantal acties om te delen van dat wat wij hebben en hebben we oog voor de ouderen in ons dorp. Bij onze dagopening zingen en bidden we samen met de kinderen. Samen met de Bethlehemkerk in het dorp vieren we de Christelijke feesten.