Screenshot_1.png

Directeur voor de Helcherseeschool, Scharendijke

We zoeken een directeur die het verschil kan maken voor het kind en de leerkracht. Een verbinder tussen team, ouders en kind, maar ook tussen school, dorp, kerk en maatschappij. Een inspirerende en empathische teambouwer die toegankelijk en betrokken is, die wil weten wat er speelt en gericht is op de ontwikkeling van de eigen professionaliteit

Voedselbank

Spullen verzamelen voor de voedselbank

Vorige week openden we ons gezamenlijke thema 'Vieren'. De komende periode werken we hier schoolbreed aan. De opening viel mooi samen met onze Dankdagviering. We hebben toen besproken waar we allemaal dankbaar voor zijn. Als je dankbaar bent, mag je ook delen. Daarom hebben we heel veel spullen verzameld voor de voedselbank! Dit gaan we daar binnenkort brengen. Ook hebben we afgesproken dat we gaan sparen voor het goede doel 'Jarige Job'. Deze stichting wil alle kinderen een fijne verjaardag bezorgen.

Schommelen

Weer naar school

We zijn weer gestart! Wat is het fijn om iedereen weer te begroeten. Alle kinderen hebben hun plekje in de klas weer gevonden. In de groepen zijn we gestart met een KlasBouwer, dit is een kennismakingsactiviteit om elkaar goed te leren kennen. Iedereen een goed nieuw schooljaar gewenst!

team

Thuisonderwijs

Na een fijne vakantie, zijn we weer begonnen! Helaas nog even thuis. Alle kinderen hebben hun schoolspullen meegenomen en de meester en juffen verzorgen de lessen online. Dit vraag van iedereen weer een omschakeling, maar wat laat iedereen weer een veerkracht zien. We zijn trots op alle ouders, kinderen en het team. Samen maken we er weer het beste van. We hopen natuurlijk elkaar weer zo snel mogelijk in het ´echt´ te zien!

Ingang

Nieuwe ingang

We hebben een nieuwe ingang! Dit betekent dat de drukte in de Carlstraat tijdens de schooltijden minder wordt en daarmee de verkeersveiligheid groter! Kinderen die met de auto gebracht worden, worden gebracht aan de Dijkstraat. Daar is een groot parkeerterrein waar ouders kunnen parkeren. Ook is er een brede stoep, zodat kinderen daar gemakkelijk kunnen uitstappen.
We hebben een schelpenpad aangelegd dat naar het groene plein loopt. Kinderen die op de fiets en te voet komen, kunnen gewoon gebruik maken van de ingang aan de Carlstraat. Kinderen die met de auto komen maken gebruik van de ingang aan de Dijkstraat.

haaientanden

Fossielenjacht

We hebben al een tijdje een mooi schelpenpad op ons groene plein. We dachten eerst dat deze vrij was van fossielen, maar nadat iemand een prachtige haaientand vond, zijn we met groep 7 direct op jacht gegaan! Binnen korte tijd hadden we een aantal prachtige haaientanden, botfragmenten van kleine zoogdieren en schelpjes gevonden! We zijn superenthousiast dat we op fossielenjacht in onze eigen ´achtertuin´ kunnen!

zomer

Zomervakantie

De vakantie is gestart, na een uitdagend en leuk jaar gaan wij genieten van een welverdiende zomervakantie. Na de vakantie staat wij weer klaar om de kinderen te verwelkomen! De eerste schooldag is op 6 september. Iedereen een hele fijne vakantie en tot in september!